Tilmeldimg til 2024

Tilmeld dit klassiske køretøj her

 Direkte link til  YourTicket!

torsdag den 28. maj 2015

Hvem, hvad, hvor?

Der har - måske forståeligt nok - været nogle misforståelser om, hvem der er involveret i hvad de kommende to weekender. Trofaste læsere af bloggen her vil naturligvis ikke være i tvivl, men med den omsiggribende trafik på samme, føler jeg mig nødsaget til at præcisere en smule.

Roskilde Rings Jubilæumsløb finder sted på en udvalgt vejstrækning nede omkring havnen i Roskilde weekenden den 30. og 31. maj. Jeg gætter på, at datoen er valgt, fordi den rigtige jubilæumsdag falder sammen med en noget ældre tilbagevendende event her i byen: Dyrskuet. Det er arrangeret af Copenhagen Historic Grand Prix med den tidligere formel-kører (på Roskilde Ring) Jac Nellemann i spidsen. Hverken Otto eller jeg selv har haft noget med Jubilæumsløbet at gøre, andet end at jeg har skrevet et par blogindlæg om arrangementet - hvor jeg har tiljublet ideen og plakaten og peget på, at jeg selv foreslog noget lignende (her) for et års tid siden. Jeg vil være at finde med mit kamera på havnen på lørdag, men Otto er desværre ude af byen. Måske ses vi dernede?


Ringens 60-års fødselsdag er og bliver Grundlovsdag fredag den 5. juni 2015. Arrangementet på dagen er kulminationen af Ottos og mit arbejde gennem de sidste... ja, efterhånden mange år. Hvad der kommer til at foregå på Roskilde Ring den dag (det endelig program tilgår), er noget Otto og jeg har arrangeret gennem et samspil mellem de rette instanser i kommunen, vores generøse donorer, motorsportsentusiaster og diverse andre interessenter og sponsorer. Det er dagen hvor vi afslører de ti sten, vi har fået stillet op, og det er dagen hvor min fortælling om Roskilde Ring bliver tilgængelig for alle med en smartphone. Vi åbner så at sige det virtuelle museum for offentligheden.

Begge dele er selvfølgelig et besøg værd, hvis du er til gamle biler, racernostalgi, Roskilde Ring eller historisk motorsport.

2 kommentarer:

  1. Hvordan er det med publikum til denne begivenhed?
    Kan man komme og se, når bilerne kører rundt?

    SvarSlet
  2. Ja, det er sådan set meningen Karsten. Slæb hele familien med.

    SvarSlet