Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER !

tirsdag den 26. maj 2015

"Alting er bare så meget større derovre"

Da jeg kiggede på bloggen i dag, kunne jeg se, at der har været en del flere besøgende de sidste par dage end ellers. Jeg skal beklage, at der ikke har været noget nyt at læse om, men jeg har været i New York de sidste to uger. Rejsens mål var egentlig et bryllup, men det har nu også været rart lige at genoplade batterierne, inden det hele går løs.

Oppe nordpå i staten New York, nærmere betegnet Saratoga Springs ligger der et lille bilmuseum, som har lidt forskelligt interessant isenkram. Det første der møder én, er en amerikansk midget-racer - med en 140 kubiktommers Ford V8-motor vel at mærke. Med en 2,3 liters motor er det vel begrænset, hvor rammende det er at kalde den "midget".


Men selvom der er meget sandhed i den fortærskede kliché om, at alting ER meget større i USA, måtte jeg sande, at min egen krop mest er bygget til at stå ved siden af og kigge på biler på et museum, efter at have prøvet at klemme mig ned i en amerikansk bygget Formel Vee fra 1973.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar