Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER!

mandag den 15. december 2014

Nytårstaffel på Scandic

Forleden fik jeg en snak med Vagn om den - tilsyneladende stadig - voksende interesse for Ringen. Vagn er administrator på Facebook-gruppen "Roskilde Ring", som i skrivende stund har imponerende 994 medlemmer og som vel nok når de 1000 medlemmer inden jul. Vagn har selv startet gruppen, udelukkende for at dele billeder, minder og røverhistorier fra de mest omtalte 1400 meter asfalt i Roskildes historie. Vi snakkede lidt om, hvor fascinationen kommer fra lige nu, og dvælede ved den manglende interesse omkring Ringens 50-års fødselsdag. Fødselsdagen lå måske for tæt på Roskilde Museums særudstilling om Ringen i 2002, som måske igen lå så kort tid (i bevidstheden) efter markeringen af 25-året for lukningen, at interessen ligesom var "opbrugt i de år".

Sådan forholder det sig imidlertid ikke længere.

Jeg tør godt påstå, at interessen for Roskilde Ring er større lige nu, end den har været i MEGET lang tid. I år er der over 3500 der har lagt vejen forbi bloggen her, små 1000 der har valgt at følge gruppen på Facebook og heldigvis en halv snes gavmilde donorer, der har betalt for de sten, vi næsten er færdige med at stille op ude på Ringen. Syd for Banen, MG-Klubben, Vindinge Kulturcenter og en seniorklub i østbyen har inden for den sidste måned kontaktet mig for at høre om, jeg ville komme og fortælle om Ringen. Jeg har stolt takket ja til alle invitationerne og er altså engageret på en månedlig basis hele foråret.

En gruppering (tør man foreslå forening?) der kalder sig "Roskilde Rings Venner" er skudt op og holder deres første møde på hotel Scandic onsdag den 21. januar 2015. Det bliver en hyggelig aften med en bid brød, gamle filmklip og masser af motorsportshistorie. Ole Vejlund, C. C. Hansen og jeg selv skal fortælle. Meld dig til inden den 7. januar!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar