Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER!

onsdag den 15. oktober 2014

[Boganmeldelse]

Ved et tilfældigt besøg i Roskilde Museums butik faldt jeg ligeså tilfældigt over udgivelsen "Danske Motorbaner" af Jørgen Kjær. Den er simpelthen røget under radaren for mig, og det var derfor med en vis undren, jeg bladrede den igennem dér i museumshoppen. Det viste sig at være en hel ny udgivelse (oktober '14), så jeg skyndte mig bare at købe den og tage med hjem. Det er en meget fin udgivelse, der kort beskriver en del af de nedlagte motorbaner i Danmark. Mit eget interesseområde - Roskilde Ring - er naturligvis behandlet med en del sider og billeder, hvoraf det meste stammer fra Stig Holm-Madsens lille gule og det blå hæfte, Roskilde Museum udgav i 2002. Personligt glæder det mig, at både Ganløse-banen og Lufthavnsløbet i 1949 er behandlet med en håndfuld sider hver. Bogen skal læses, hvis man vil havet et bredt indblik i dansk motorsports barndom og vilkår, før Ringen blev den første asfaltbane i landet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar