Tilmeldimg til 2024

Tilmeld dit klassiske køretøj her

 Direkte link til  YourTicket!

tirsdag den 10. juni 2014

Byvandring på Ringen

I pinsen landede Roskilde Avis' weekendudgave i min postkasse. På bagsiden kunne man læse, at lokalhistoriker Lotte Fang og Kaj Hansen igen i år har arrangeret en række byvandringer i Roskilde. Det er en række spændende og forskellige emner der skal fortælles om; Gustav Wied, byens købmandsgårde, to forskellige møllesteder, Gråbrødre Kirkegård - og nå ja, Roskilde Ring. Man kan således læse på bagsiden, at, "Desuden bidrager Christian Møller, der på RUC har skrevet speciale om Racerbyen Roskilde, med en rundvisning på den gamle racerbane under titlen: ’Roskilde Ring er kulturhistorie’."

Nu har jeg godt nok studeret på Københavns Universitet, men det er da rigtigt, at jeg skrev det meste af mit speciale på RUC's bibliotek fordi jeg boede lige ved siden af.

Det løber i hvert fald af stabelen onsdag den 20. august klokken 19:00, og vi mødes på græsset overfor Shell - hvor der i dag står en fin mindesten for Ringen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar